Total Pageviews

Thursday, May 31, 2012

Tο δόγμα του Βένιου

Το σύντροφο Βένιο Αγγελόπουλο δεν τον γνωρίζω.Το όνομά του το άκουσα πρόσφατα με αφορμή την αναδίφηση της δίκης της 17Ν.Ακολουθούν δυο χαρακτηριστικά αποσπάσματα των δηλώσεών του.

http://www.megatv.com/megagegonota/summary.asp?catid=17532&subid=2&pubid=29391196

Ο Β.Α λοιπόν "δεν έχει μετανιώσει στο παραμικρό" που υπερασπίστηκε τον  Αλ.Γιωτόπουλο.
Προφανώς η υπεράσπιση ενός κατηγορούμενου,αποτελεί θεμελιώδη κατάκτηση των ατομικών δικαιωμάτων του ανθρώπου.Προφανώς και κάθε κατηγορούμενος δικαιούται υπεράσπισης και απολογίας.Προφανώς και κάθε κατηγορούμενος είναι αθώος μέχρις αποδείξεως του αντιθέτου (τεκμήριο αθωότητας).Μόνο που ο Αλ.Γιωτόπουλος δεν είναι πλέον κατηγορούμενος.Έχει κριθεί ένοχος ως αρχηγός της "17Ν" για τη σχεδίαση και εκτέλεση πλήθους δολοφονιών και εκτίει ποινή φυλάκισης.Το να δηλώνει λοιπόν κάποιος,εννιά χρόνια μετά,πως δεν έχει μετανιώσει στο παραμικρό επειδή υπερασπίστηκε έναν δολοφόνο,δύο πράγματα μπορεί να υποδηλώνει:
α) είτε ό'τι αποδέχεται τις δολοφονίες και τους δολοφόνους γενικότερα
β) είτε ό'τι αποδέχεται κάποιες δολοφονίες και κάποιους δολοφόνους κατά περίπτωση

Εν προκειμένω,η κατάθεση του Β.Α,αποσαφηνίζει το ερώτημα (α) ή (β).

http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4725886

Ο Β.Α λοιπόν θεωρεί τη "17Ν" "επαναστατική οργάνωση".
Κατά λογική συνέπεια,οι πράξεις της "17Ν" δε θεωρούνται "κοινές δολοφονίες" αλλά "επαναστατικές ενέργειες" και είναι δικαιολογημένες στο όνομα περαιτέρω πολιτικών επιδιώξεων.
Ποιές ήταν οι πολιτικές επιδιώξεις της "17Ν"?
Ανατρέχοντας στα κείμενά της,ήταν "η ανατροπή του αστικού καπιταλιστικού καθεστώτος" και "η επαναστατική εγκαθίδρυση της σοσιαλιστικής κοινωνίας".
Δυστυχώς βέβαια-για το Βένιο και τη 17Ν-"μιμητές δε βρέθηκαν"."Το να σκοτώνεις έναν το χρόνο" έλεγε ο Βένιος "δε θα φέρει την επανάσταση".Δεν προσδιόρισε ο Βένιος ελάχιστο αριθμό απαιτούμενων σκοτωμένων ανά έτος,προκειμένου να "έρθει η επανάσταση",αλλά πάντως "ένας το χρόνο" προφανώς δεν αρκεί...

Ο Βένιος λοιπόν,είναι ξεκάθαρος στις απόψεις του: υποστηρίζει την ένοπλη επαναστατική βία προκειμένου να ανατραπεί το καπιταλιστικό καθεστώς.
Περιγράφοντάς το διαφορετικά,υποστηρίζει κάποιες δολοφονίες προκειμένου να επιτευχθούν απώτεροι πολιτικοί στόχοι.
Μεγάλος δημοκράτης δηλαδή ο Βένιος και προπάντων ανεκτικός στη διαφορετική άποψη!
Βάζω στοίχημα πως "κουνάει το δάχτυλο" σε πολλούς που δεν τους θεωρεί αρκετά δημοκράτες ή αρκετά ανεκτικούς...

Το επόμενο ερώτημα,είναι τί κάνει ο Βένιος τώρα?
Είναι στους δρόμους με τα φυσεκλίκια και "πραγματώνει την επανάσταση"?
Κυκλοφορεί μέρα ή νύχτα?
Με τα "μονά" βγαίνει ο Βένιος ή με τα "ζυγά"?
Σκοτώνει όσους πρέπει ή "δεν πιάνει τη νόρμα"?

Αντιλάμβάνομαι τον τρόμο σας,αλλά μην ανησυχείτε: ο Βένιος προς το παρόν οικουρεί!
Για την ακρίβεια τυγχάνει σημαίνον στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ και διεκδικεί την είσοδό του στο "αστικό κοινοβούλιο".
Ενδεχομένως να στερείται πυρομαχικών ή να αποφάσισε "να γκρεμίσει τον καπιταλισμό από μέσα".
Ως καθηγητής ο Βένιος πιθανόν γοητεύτηκε από το συμβολισμό: ο  ΣΥΡΙΖΑ ως δούρειος ίππος κατάλυσης του καπιταλισμού!
Ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ δε μας μιλάει για το Βένιο.
Συμφωνεί μαζί του διαφωνεί ή τηρεί σιγή ασυρμάτου για να μη "διαστρεβλωθούν οι θέσεις του απ'τα συστημικά ΜΜΕ"?
Έχει κι άλλους Βένιους ο ΣΥΡΙΖΑ και πόσους?
Πώς θα αξιοποιήσει το Βένιο αύριο το κόμμα, ως κυβέρνηση ή αξιωματική αντιπολίτευση?

Ρητορικές φυσικά οι ερωτήσεις αυτές για μια κοινωνία η οποία έχει αποδεχθεί τη λογική της πολιτικής βίας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ μάλιστα έχει επινοήσει τον όρο "χαλαρή βία" για να δικαιολογήσει τα γιαουρτώματα,τα ντου,τις μούτζες,τις καταλήψεις και ένα σωρό χάππενινγκς επαναστατικής γυμναστικής.
Προφανώς η μεγάλη μερίδα του πληθυσμού που θέλγεται αυτή τη στιγμή απ'το κόμμα,αποδέχεται ή πάντως δεν ενοχλείται από αυτές τις πρακτικές.
Κάποιοι αναμφίβολα συμφωνούν και με την οπτική του Βένιου: σκοτώστε τους εχθρούς του λαού και πάρτε τους τα λεφτά να τα μοιραστούμε και να ζήσουμε καλά!
Είναι κοινό μυστικό πως η "17Ν" παρέμενε δεκαετίες ασύλληπτη επειδή την επιχειρηματολογία της (τυπική κοινωνικοπολιτική ανάλυση της εξτρεμιστικής αριστεράς) ασπάζονταν σεβαστό τμήμα του λαού.
Είναι προφανές πως σ'αυτά τα ταπεινά συλλογικά ένστικτα του όχλου απευθύνεται η "επαναστατική" ρητορεία του ΣΥΡΙΖΑ και η συλλογική "άφεση αμαρτιών" του "περιούσιου λαού" που τον λυμαίνονται "ντόπιοι και ξένοι εκμεταλλευτές"! Οι τελευταίοι καλά θα κάνουν να προετοιμάζονται γιατί ο Βένιος "δεν κρατιέται".Ήδη η Μέρκελ φοβάται αναβίωση της "RAF" και ο Ολαντρέου τρέμει την "Action Directe" και τους αυτονομιστές της Κορσικής.

Πριν από λίγες δεκαετίες,ομοϊδεάτες του Βένιου,υλοποίησαν τους οραματισμούς τους.
Παντού και πάντοτε το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο.
Από τα γκουλάγκ της Κολιμά ως τις κοιλάδες της Καμπότζης,από τα λαογκάι της Κίνας ως την τροπική καταστολή της Κούβας,από τα μεταποικιακά σοσιαλιστικά πειράματα της Αφρικής ως το σημερινό κράτος-μαυσωλείο της Βόρειας Κορέας,παντού καταστολή,ανελευθερία,εξαθλίωση και θάνατος!
Μπορεί ο Βένιος να μην πτοείται απ'αυτά καθώς ανάβει το "Σαντέ" του και να χαμογελά με τσιπρέϊκη αυταρέσκεια,αλλά ας γνωρίζει πως απέναντί του υπάρχουμε εμείς.
Όσοι πιστεύουμε στον άνθρωπο και στο δικαίωμά του να επιλέγει.
Όσοι σεβόμαστε τη διαφορετικότητα στη γνώμη και στην επιλογή (έμπρακτα όχι στη θεωρία)!
Όσοι τέλος,τιμούμε το ίδιο κάθε ανθρώπινη ζωή,είτε φίλου είτε "ταξικού εχθρού"!

Γιατί το αίμα,όπως γράφει ο Salamov, είναι παντού "το ίδιο αληθινό και ανώνυμο"...


ΥΓ Τιμή στα θύματα των δολοφόνων της "17Ν",όποια κι αν ήταν,όπου κι αν "ανήκαν",όποια γνώμη κι αν έχει ο Βένιος γι'αυτά...

31/5/2012




1 comment:

  1. Είναι ένα πραγματικό μανιφέστο ενάντια στην αθλιότητα, που έχει ξαναβγεί απο τις σπηλιές και δείχνει τα δόντια της

    ReplyDelete